Rejseskade eller mistet bagage?

Anmeld det her, hvis du har fået en rejseskade, eller hvis din bagage er forsinket, mistet eller ødelagt.

Brug for akut hjælp?
Har du brug for akut hjælp på din rejse, kan du ringe til Falck Global Assistance Alarmcentral direkte på +45 33 45 75 85.

FAQ

Kan jeg få erstatning for forsinket bagage?

Ja, din Rejseforsikring inkluderer også bagageforsikring, så du kan godt få godtgørelse.

Men, som udgangspunkt er det flyselskabet, der har ansvaret for din bagage. Derfor skal du først og fremmest anmelde det til flyselskabet og sørge for at få dokumentation i form af en PIR-rapport. Så har de pligt til at hjælpe dig videre.

Hvis din bagage er forsinket, kan du også få en godtgørelse gennem din Årsrejseforsikring hos os. Vi erstatter udgifter til køb af nødvendigt tøj og toiletsager på destinationen, dog max 1.000 kr. pr. døgn og max 3.000 kr. i alt. Husk at gemme kvitteringer for alle dine køb.

Kan jeg få erstatning for mistet bagage?

Ja, din Indboforsikring inkluderer også bagagedækning, så du kan godt få erstatning, hvis det viser sig, at din bagage er forsvundet eller beskadiget under fly- eller togtransport. Det er et krav, at din bagage var indskrevet rejsegods, dvs. at den blev afleveret til transportøren, fx flyselskabet.

Som udgangspunkt er det dog transportøren, fx flyselskabet, der har ansvaret for din bagage. Derfor skal du først og fremmest anmelde det til flyselskabet og sørge for at få dokumentation i form af en PIR-rapport. Så har de pligt til at hjælpe dig videre.

Finder flyselskabet ikke din bagage, kan du få erstatning via din Indboforsikring.

Kan jeg få erstatning for ødelagt bagage?

Ja, hvis din bagage er sendt med fly eller tog og er kommet til skade under transporten, er det dækket af din Indboforsikring.