Mit KF - Spørgsmål og svar

Se vilkår

 

Problemer med din browser

Hvilken browser bør jeg bruge?
Vi anbefaler, at du kører med den indfødte browser til din PC/Mac. Derfor anbefaler vi, at du kører Internet Explorer på en PC og Safari på en Mac.

Min browser melder, at jeg skal aktivere cookies. Hvad gør jeg?
Det er oftest kun et problem på Mac maskiner og skyldes, at Apple har valgt en lidt mere streng indgangsvinkel til cookies, som desværre rammer os.

Sådan løser du problemet:
Luk Safari (højre klik og vælg slut på Safari i startlinjen, hvis den ikke vil lukke)

  • Start Safari og du skulle gerne se din startside
  • Gå til menuen Safari øverst til venstre
  • Vælg Indstillinger
  • Vælg fanen Anonymitet
  • Sæt prikken i Bloker cookies aldrig

 

NemID / personcertifikat

Jeg har glemt min kode til NemID?
Kontakt NemID Support for bestilling af ny kode på tlf. 72 24 70 50.

Du kan også bestille en ny kode via NemID's hjemmeside

Jeg får en meddelelse om, at jeg intet personcertifikat har, eller at det er spærret?
Den personlige del af dit NemID (den del man bruger uden for banker og offentlige instanser) er spærret.

Du skal kontakte NemID Support for at få hjælp på tlf. 72 24 70 50.

Hvorfor virker mit NemID i min bank, men ikke her?
Dit NemID er delt op i flere typer af certifikater. For at kunne logge på skal du have et Personligt Certifikat eller det, som vi kender som en Digital Signatur.

Du kan bestille Digital Signatur på NemID's hjemmeside eller kontakt NemID Support for yderligere hjælp på tlf. 72 24 70 50.

Jeg har fået en nøgleviser, men den virker ikke her?
Nøgleviseren virker desværre ikke alle steder og på alle tider. Derfor anbefaler NemID, at du beholder dit nøglekort.

Du kan altid se, hvad den pågældende side kræver ved at kigge på billedet, du logger ind på.

Når du skal til at taste en nøgle, vil der stå ”Nøglekort” eller ”Nøgleviser” lige ovenover efterfulgt af et serienummer, som også er angivet på hhv. nøglekortet og nøgleviseren.

Læs om nøglekort og nøgleviser på NemID's hjemmeside.

 

Har du andre spørgsmål om NemID?
På NemIDs hjemmeside kan du se flere ofte stillede spørgsmål og svar via dette link:
Se flere spørgsmål/svar om NemID

 

Spørgsmål til Mit KF

 

Er Mit KF altid åbent?
Du kan logge på Mit KF døgnet rundt. Dog kan der forekomme perioder med opdateringer af systemer, hvor Mit KF ikke er tilgængelig.

Jeg har fået ny e-mail adresse eller telefonnummer - hvordan ændrer jeg?
Når du er logget på Mit KF kan du ændre dine kontaktoplysninger under ”Mine oplysninger” eller klik på dit navn øverst på siden.

Er Mit KF sikker?
Når du er logget på Mit KF foregår alt kommunikation via en sikker og krypteret forbindelse.

Kan andre logge på min profil?
Nej, Mit KF er din personlige adgang til dine forsikringer. Og du bør ikke dele dit log ind med andre.

Kan jeg se hele familiens forsikringer?
Du kan få et overblik over de forsikringer, der er tegnet i dit eget CPR-nummer og de relationer som du har give tilladelse til at se dine forsikringer. Hvis der ikke står nogen relationer i Mit KF, så kan du kontakte Kundeservice som vil hjælpe.